Tuesday, May 08, 2007

Italien!

Jag har läst italienska. Mina föräldrar älskar landet. Jag gjorde en säsong i Livigno. Och kom till slutsatsen att det inte var något för mig. Denna artikel i DN belyser orsaken på nåt sätt. Jag kan inte riktigt sätta fingret på det, men det är något fundamentalt fel på ett folk som låter sig styras av Maffian. Insnöade, konservativa, främlingsfientliga bonnläppar hela högen liksom. Kan man välja mellan en kompetent medarbetare eller en idiot som på något sätt är kopplad till familjen, så väljer man familjen. Det blir inget bra... Ett helt land med SD-anhängare, typ. Patetiskt. (Läste nånstans att den typiska SD-väljaren är en man på landsbygden utan högre utbildning som inte brydde sig om politik utan bara var allmänt missnöjd. En sorglig typ. Det hade varit helt ok om han gick omkring och surade för sig själv, men hans röst förpestar livet även för dem som faktiskt både vill och kan tänka.)